Sport

Během ke štíhlejší postavě

·2 minuty čtení

Venku se otepluje a počasí přeje běhání. Běh může být skvělým nástrojem k hubnutí, ale má daleko více benefitů pro vaše zdraví a život. V dnešním článku se zaměříme na běh jako nástroj k hubnutí, ale zmíníme také další přínosy běhu.

Spalování kalorií

Jak je už vám nejspíše známé, pro hubnutí je důležité spalování kalorií. Abyste začali hubnout, musíte se dostat do kalorického deficitu, což znamená, že více kalorií spálíte (aktivitou, bazálním metabolismem, apod.) než přijmete (jídlo, nápoje). Můžete buď omezit příjem kalorií nebo přidat výdej. 

Běh je právě skvělým nástrojem, jak zvýšit výdej kalorií. Během hodiny běhu můžete spálit až 400 kalorií, ale také více. Záleží na tempu, vaší kondici, terénu. 

Ať už zvolíte jakékoli tempo, vždy se zapotíte a budete spalovat kalorie. Pokud nezvládáte uběhnout delší vzdálenost, běh můžete proložit chůzí. 

Zvolte si takové tempo a takový styl běhu, který zvládnete a uvidíte, že brzy uběhnete delší vzdálenost bez zastavení a většího zadýchání. 

Proč zvolit běh oproti chůzi?

Často se říká, že také chůze je prospěšná, pokud chcete zhubnout.

S tím musíme souhlasit. Běh má však oproti chůzi pár plusů. Jaké to jsou?

  • vyšší tep během aktivity
  • zlepšení kondice
  • za kratší čas spálíte více kalorií díky vyšší intenzitě

Jako největší přínos běhu oproti procházkám vidíme více spálených kalorií za méně času a také zlepšení kondice.

TIP: Přečtěte si návod, jak začít běhat

Další benefity běhu

A jaké jsou další benefity běhání? Jaké jsou další důvody, proč byste měli zařadit běh do svého týdenního programu? 

  • Lepší kondice
  • Psychická úleva, vybití stresu
  • Vyplavení endorfinů – lepší nálada
  • Podpora trávení
  • Zlepšuje kardiovaskulární systém

Jak vidíte, běh má více benefitů než pouze spalování kalorií. 

Díky běhu zlepšíte svou kondici, za což si jednou rozhodně poděkujete. Nezadýcháte se při dobíhání tramvaje a nebude vám dělat problém vyjít na vrchol jakékoli hory při turistickém výšlapu. 

Dále si také ulevíte psychicky. Vyplavíte endorfiny, což jsou takzvané hormony štěstí. Budete se po běhu cítit plni energie a dobré nálady a při běhu upustíte páru. Běh nebo pohyb obecně je jedním ze způsobů, jak se zbavit stresu.

Během a pohybem také zlepšíte své trávení, s čímž poté souvisí například také hubnutí, imunita a zdravé fungování těla. 

V neposlední řadě zlepšíte také kardiovaskulární systém a můžete tak předcházet kardiovaskulárnímu onemocnění. 

Další zajímavé články

CBD – spása světa?

Zdraví

CBD – spása světa?

CBD neboli kanabidiol je látka, která se nachází v marihuaně. Kromě toho se v ní nachází také THC, které je vám možná více známé. I když jsou to sourozenci, kteří se v této rostlině nacházejí, mají zcela odlišné účinky.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Vyplavte během spánku melatonin

Spánek

Vyplavte během spánku melatonin

Melatonin je hormonem spánku, protože se vytváří během spánku a má mnoho pozitivních vlivů na naše tělo a správné fungování našeho organismu.

Redakce

Redakce

·1 minuta čtení

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Spánek

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Budíte se unavení a jste celý den bez energie? Před usnutím se desítky minut převalujete a nemůžete vypnout hlavu? Rádi byste poznali tajemství kvalitního spánku, díky kterému budou vaše dny produktivní? Tak čtěte dále!

Redakce

Redakce

·3 minuty čtení