Spánek

Vyplavte během spánku melatonin

·1 minuta čtení

Melatonin je hormonem spánku, protože se vytváří během spánku a má mnoho pozitivních vlivů na naše tělo a správné fungování našeho organismu.

Melatonin reguluje cirkadiánní rytmus, reguluje hladinu kortizolu (stresového hormonu), působí antioxidačně (chrání organismus před volnými radikály), posiluje imunitní systém a zlepšuje regeneraci. Množství vytvořeného melatoninu závisí na kvalitě a délce spánku, ale také na celkovém životním stylu, proto se v dnešním spánku podíváme, jak  tento hormon přírodně podpořit.

Kvalitní spánek a melatonin

Jak už bylo zmíněno v úvodu, tvorba melatoninu úzce souvisí s kvalitou spánku. Pokud lidé spí krátkou dobu (do 7 hodin), jejich spánek je nekvalitní a rušený, spí v přetopené místnosti a před spánkem se „nadopují“ kofeinem, spánek bude nekvalitní a ovlivní to také vyplavené množství hormonu melatoninu. Jak tedy maximálně podpořit tvorbu melatoninu a vyvarovat se chyb nekvalitního spánku?

  1. Spát v chladnější místnosti
  2. Blokovat modré světlo před usnutím minimálně 2 hodiny před usnutím
  3. Omezit konzumaci kofeinu minimálně 3 hodiny před usnutím
  4. Konzumovat poslední jídlo zdravé a lehké na trávení
  5. Nepít příliš vody před usnutím
  6. Usínejte bez starostí
  7. Před usnutím zařazujte krátkou meditaci (zklidnění těla a duše)
  8. Zapisujte si do deníku vděčnosti a sněte o příjemných věcech

Potraviny zlepšující spánek

Pokud patříte do skupiny lidí, kteří trpí nespavostí a chtějí zlepšit usínání, těchto pár potravin Vám může Váš problém zlepšit. O jaké potraviny se jedná? Jde o kiwi, hroznové víno, jahody a višně ze skupiny ovoce, špenát a rajčata ze skupiny zeleniny a také vlašské ořechy, pistácie a mandle.

Na trhu můžete také pořídit přírodní rostlinné kapsle melatoninu v podobě doplňků stravy. Složení je nejčastěji extraktem višňové šťávy.

Další zajímavé články

Hackněte se biem

Zdraví

Hackněte se biem

Biohacking se stává novým fitness trendem a stále častěji je biohacking vyhledáván. Možná jste už slyšeli o tomto novém fitness směru nebo viděli někoho, kdo se stal takzvaným "biohackerem", ale stále netušíte, co to vlastně znamená a co biohacking obnáší.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Spánek

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Budíte se unavení a jste celý den bez energie? Před usnutím se desítky minut převalujete a nemůžete vypnout hlavu? Rádi byste poznali tajemství kvalitního spánku, díky kterému budou vaše dny produktivní? Tak čtěte dále!

Redakce

Redakce

·3 minuty čtení

Během ke štíhlejší postavě

Sport

Během ke štíhlejší postavě

Venku se otepluje a počasí přeje běhání. Běh může být skvělým nástrojem k hubnutí, ale má daleko více benefitů pro vaše zdraví a život. V dnešním článku se zaměříme na běh jako nástroj k hubnutí, ale zmíníme také další přínosy běhu.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení