Spánek

Vyplavte během spánku melatonin

·1 minuta čtení

Melatonin je hormonem spánku, protože se vytváří během spánku a má mnoho pozitivních vlivů na naše tělo a správné fungování našeho organismu.

Melatonin reguluje cirkadiánní rytmus, reguluje hladinu kortizolu (stresového hormonu), působí antioxidačně (chrání organismus před volnými radikály), posiluje imunitní systém a zlepšuje regeneraci. Množství vytvořeného melatoninu závisí na kvalitě a délce spánku, ale také na celkovém životním stylu, proto se v dnešním spánku podíváme, jak  tento hormon přírodně podpořit.

Kvalitní spánek a melatonin

Jak už bylo zmíněno v úvodu, tvorba melatoninu úzce souvisí s kvalitou spánku. Pokud lidé spí krátkou dobu (do 7 hodin), jejich spánek je nekvalitní a rušený, spí v přetopené místnosti a před spánkem se „nadopují“ kofeinem, spánek bude nekvalitní a ovlivní to také vyplavené množství hormonu melatoninu. Jak tedy maximálně podpořit tvorbu melatoninu a vyvarovat se chyb nekvalitního spánku?

  1. Spát v chladnější místnosti
  2. Blokovat modré světlo před usnutím minimálně 2 hodiny před usnutím
  3. Omezit konzumaci kofeinu minimálně 3 hodiny před usnutím
  4. Konzumovat poslední jídlo zdravé a lehké na trávení
  5. Nepít příliš vody před usnutím
  6. Usínejte bez starostí
  7. Před usnutím zařazujte krátkou meditaci (zklidnění těla a duše)
  8. Zapisujte si do deníku vděčnosti a sněte o příjemných věcech

Potraviny zlepšující spánek

Pokud patříte do skupiny lidí, kteří trpí nespavostí a chtějí zlepšit usínání, těchto pár potravin Vám může Váš problém zlepšit. O jaké potraviny se jedná? Jde o kiwi, hroznové víno, jahody a višně ze skupiny ovoce, špenát a rajčata ze skupiny zeleniny a také vlašské ořechy, pistácie a mandle.

Na trhu můžete také pořídit přírodní rostlinné kapsle melatoninu v podobě doplňků stravy. Složení je nejčastěji extraktem višňové šťávy.

Další zajímavé články

Jak správně nabírat bez zbytečného tuku

Zdraví

Jak správně nabírat bez zbytečného tuku

Článků o dietách a hubnutí je celá řada, na internetu najdete spoustu rad a tipů, kterými se můžete inspirovat. Shazování na váze je často považováno za velmi náročné, ale nabírání svalové hmoty (nebo celkové nabírání na váze) je často o dost náročnější, zejména pro lidi s rychlým spalováním.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Spánek

BrainMax SLEEP FASTER aneb jak hacknout váš spánek

Budíte se unavení a jste celý den bez energie? Před usnutím se desítky minut převalujete a nemůžete vypnout hlavu? Rádi byste poznali tajemství kvalitního spánku, díky kterému budou vaše dny produktivní? Tak čtěte dále!

Redakce

Redakce

·3 minuty čtení

CBD – spása světa?

Zdraví

CBD – spása světa?

CBD neboli kanabidiol je látka, která se nachází v marihuaně. Kromě toho se v ní nachází také THC, které je vám možná více známé. I když jsou to sourozenci, kteří se v této rostlině nacházejí, mají zcela odlišné účinky.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení